W ostatnim czasie dużo mówi się o trendach w organizacji Incentive. Jednym z takich trendów jest projektowanie doświadczeń. W naszej firmie przykładamy do tego trendu bardzo wiele uwagi, a właściwie jest to tzw. „a must” każdego programu wyjazdu. Zawsze wychodzimy z inicjatywą i proponujemy takie rozwiązania naszym klientom, ale też coraz częściej się zdarza, że sami o nie pytają. W briefach klienci piszą, że mają to być doświadczenia unikalne, takie jakich goście sami nie otrzymają kupując wakacje u toureoperatora. Cieszy nas to, gdyż wyjazd Incentive nie jest zwykłą wycieczką ze standardowym programem. Incentive to sztuka projektowania doświadczeń.
Kluczowe jest tu dobre rozpoznanie grupy, tj. jej wieku, upodobań, stopnia sprawności uczestników, ale także historii wyjazdów i budżetu przeznaczonego na program. W tym aspekcie chcemy wiedzieć dokładnie co dla klienta jest ważniejsze – czy jest to bardzo wysokiej klasy hotel, czy też właśnie wspomniane unikalne doświadczenia. Mając pełną wiedzę o potrzebach danej grupy, możemy dobrze zbilansować program pod względem doświadczeń, atrakcji i efektywności kosztowej.
I tak np. w 50% wyjazdów realizujemy doświadczenia „street foodowe”. Ten typ doświadczeń cieszy się bardzo wielkim uznaniem uczestników, ponieważ jest on po prostu prawdziwy. Coraz częściej też realizujemy wyjazdy z elementami „meet locals”. Wybieramy miejsca na lunch i organizujemy pikniki podczas aktywności outdoorowych, które z kolei są prowadzone lub administrowane przez lokalną społeczność. Tam nie limituje się kromek chleba czy kolejnego dzbanka wody, a przygotowane potrawy mają bardzo lokalny charakter. Nierzadko też uczestnicy przedłużają takie posiłki, a lunch przeobraża się w spotkanie z rodziną oraz konwersacje na prywatne tematy. Podobne doświadczenia oferujemy w zakresie zakwaterowania. Bardzo podobają się tzw. wszelkiego rodzaju homestaye, namioty na pustyni, czy tzw. nomadic hotels.
Nad ofertami dla naszych klientów pracują pasjonaci, którzy po rozpoznaniu oczekiwań grupy wykorzystają swoje zainteresowania i kontakty do tego, aby przygotować niepowtarzalną propozycję. Mamy w zespole specjalistów od sportów zimowych, a także ekspertów od adrenaliny z poziomu trybun. W odstępie kilku miesięcy odwiedziliśmy z naszymi klientami parkiety NBA, kolosalny stadion futbolu amerykańskiego w Miami, areny drużyn występujące w Lidze Mistrzów w Amsterdamie, Atenach, Lipsku, Londynie, Madrycie i Paryżu. Po godzinach pracy pochłania nas sztuka, muzyka, kuchnia i swoimi zainteresowaniami zarażamy naszych klientów na wyjazdach!
Bardzo często programy układamy też wokół wydarzenia ogólnodostępnego takiego typu jak: festiwal uliczny, święto regionu lub miasta, tradycyjne wydarzenia lokalne świeckie i religijne, wystawa czy targi. Przykładem tu może być Dubai Expo 2020, bitwa na pomarańcze w Ivrea we Włoszech, castells – katalońskie wieże z ludzi, czy chociażby mecze futbolu amerykańskiego na stadionach w USA. Oprócz dawki emocji sportowych, takie wydarzenia pozwalają zaobserwować zwyczaje widzów. Wspomniane zwyczaje to np. oglądanie meczu nie na trybunach, a we własnym samochodzie na parkingu, przy stadionie, w gronie kilkuset podobnych widzów.
Pisząc o zaskoczeniu warto tu tez wspomnieć o CSR i trendach eco. Tu raczej to my jesteśmy inicjatorem takiego punktu programu. Rekomendujemy klientom aktywności i przygotowujemy konkretną ofertę. CSR w programie wymaga znacznego zaangażowania uczestników również na etapie przygotowań, ale emocje i unikalne doświadczenia są gwarantowane. Kwestie carbon footprint oraz carbon offset narazie brzmią niezbyt oczywiście w aspekcie incentive, przecież musimy użyc samolotu jako środka transportu dla większości projektów. Można jednak ten zły wpływ na środowisko niweleować i na to tez już mamy rozwiązania.
Wymagania i oczekiwania uczestników zmieniają się bardzo dynamicznie. Zmienia się np. średnia wieku, w wyjazdach uczestniczą ludzie coraz młodsi, którzy prywatnie dużo podróżują, znają języki obce i nie mają zahamowań w kontaktach ze społecznością międzynarodową. To jest dla nas, organizatorów, wielkie wyzwanie, a jednocześnie spełnienie naszej misji, jaką jest organizacja takich wyjazdów szytych na miarę, które pasują do profilu danej grupy, zaskakują, uczą, budują relacje i spełniają cel biznesowy.