Wyjazdy incentive. Organizować czy nie? A jeśli tak to dokąd? Czy Polska może zastąpić inne destynacje?
Wyjazdy incentive to uznane narzędzie biznesowe, które przynosi efekty ekonomiczne i pozaekonomiczne. Wyjazdy motywują do większej produktywności, do innowacyjności, budują relacje z kontrahentami, zwiększają poziom identyfikacji z firmą, poprawiają morale pracowników i maja pozytywny wpływ na wizerunek przedsiębiorstwa. Są na to dowody, firmy mierzą w tym obszarze nie tylko ROI ( Return of Investment), ale też ROO ( Return of Objective, czy ROR ( Return of Relationship)
Spełniając tyle funkcji program wyjazdu incentive powinien być unikalny, dostarczać niezwykłe doświadczenia, a wyjazd pozostawać na długo w pamięci.
Obecna sytuacja pandemiczna znacznie ograniczyła wyjazdy za granicę, czy zatem wyjazdy motywacyjne należy odłożyć na inne czasy? Czy w ogóle je teraz planować? Dokąd i w jakim czasie?
Moim zdaniem odpowiedz brzmi:TAK, gdyż zastąpienie tego narzędzia standardowymi nagrodami pieniężnymi lub rzeczowymi może nie przynieść spodziewanych rezultatów, a odbudowa relacji i motywacji trwa latami.
Co zatem zrobić, gdy otoczenie nie jest sprzyjające wyjazdom zagranicznym? Zachęcam do organizacji wyjazdu w Polsce i skorzystanie z rekomendacji wyspecjalizowanej Agencji. Polska ma ogromny potencjał, który zauważyły zagraniczne firmy organizując wyjazdy do naszego kraju. Wybierają one dla swoich klientów najczęściej największe miasta i znane nazwy. Ale Polaków nie trzeba przekonywać o atrakcyjności Trójmiasta, Krakowa czy Mazur. Unikalne doświadczenia, efekt zaskoczenia i pozytywne emocje zapewnimy polskiej grupie podczas degustacji wina w winnicy świętokrzyskiej, gry integracyjnej i biesiady górniczej w starej kopalni w Wałbrzychu, warsztatów z lawendą czy miodem w roli głównej, jazdy samochodami terenowymi po bezdrożach Bieszczad, czy lotu balonem nad jeziorami Warmii.
Świetnie przygotowana jest też polska baza noclegowa: to nowe hotele lifestylowe, hotele w pałacach i zamkach, resorty wypoczynkowe, a nawet glampingi. O polskiej kuchni nie trzeba się rozpisywać, to również prawdziwa sztuka zadziwiania i zaskakiwania! Polska to wszystko ma, trzeba to tylko odkryć i dobrze zaserwować klientom, o każdej porze roku!
Wyjazdem w Polsce nie zastąpimy wrażeń z wyjazdów zagranicznych, one oczywiście mają swoją moc i powrócą, czekamy na nie tak samo niecierpliwie jak nasi klienci. W tych czasach niepewności mamy alternatywę pod ręką. Szkoda, że Polskę nazywam w tym aspekcie alternatywą, ale taka jest prawda, przed pandemią wyjazd incentive oznaczał wyjazd zagraniczny.
Uczestniczyłam niedawno w wyjeździe studyjnym do Wrocławia i okolic zorganizowanym przez POT i Wrocław Convention Bureau pod hasłem „Dawno cię tu nie było „. Istotnie wielu z nas organizatorów wyjazdów incentive i klientów nie rozważało Polski i częściej bywało w Barcelonie i Dubaju niż w pięknych regionach Polski. Pandemia zatrzymała nas na chwilę i paradoksalnie zwróciła nasze oczy na Polskę.
Czy Polska wywalczy sobie miejsce na liście atrakcyjnych destynacji? Mam nadzieję, że tak. Cudze chwalicie swego nie znacie…